Media Społecznościowe w Hotelu

Media Społecznościowe w Hotelu

with Brak komentarzy

 

 

Jednym z głównym komponentów twojej strategii marketingowej powinny być media społecznościowe. Ich zadaniem jest przyciąganie ruchu na twoją stronę hotelową, zwiększanie świadomości marki i twojej obecności w sieci. Zanim postanowisz przeznaczyć duży budżet na prowadzenie i zarządzanie kanałami social media, istotny jest wcześniejsze sprawdzenie, który z kanałów ma najbardziej pozytywny wpływ na ROI twojego hotelu.

 

 

Media Społecznościowe w Hotelu

 

 

Wybór odpowiedniego kanału social media dla twojego hotelu wymaga wcześniejszego sprawdzenia czy czas i wysiłek przeznaczony na publikowanie i angażowanie się w poszczególnej sieci opłaci się. Kiedy już zdasz sobie sprawę z ogólnego wpływu, jakie mają social media na zwiększenie potencjalnej bazy klientów hotelu, czas zdecydować, które kanały wybrać, a także jakie cele chcesz osiągnąć na każdym z nich. Po wyborze kanałów social media przejdź od określenia, potencjalnych korzyści dla twojej strategii marketingowej w odniesieniu do poszczególnych platform. Następnie określ cele, jakie masz nadzieję osiągnąć przez obecność na nich. Pomoże ci to zdecydować na której platformie powinieneś się skupić aby uzyskać największe ROI.

 
Nie ulega wątpliwości, że obecność na wszystkich kanałach social media jest opcją idealną, jednak zanim poświęcisz większość czasu Facebookowi i Twitterowi, dokładnie zbadaj rynek twojej grupy docelowej i sprawdź, za pośrednictwem którego serwisu społecznościowego najaktywniejsza jest twoja grupa docelowa. Zadaj sobie następujące pytania:

 
• Z kim chcę nawiązać kontakt? Rodzinami? Biznesmenami? Kajakarzami?
• Na jakich kanałach są obecnie aktywni?
• Jaki content jest interesujący dla moich klientów? Udogodnienia? Okolica? Oferty specjalne?

 
Kolejną rzeczą, nad którą powinieneś się pochylić jest zbadanie twojej konkurencji. Sprawdź jakim kanałom zdają poświęcać się najwięcej czasu i dowiedź się ile interakcji i zaangażowania uzyskują na tych kanałach. Na przykład jeśli większość twoich konkurentów jest aktywna na Twitterze, ale zauważasz, że nie ma tam odzewu ze strony użytkowników, możesz założyć, że hotel nie tworzą wartościowych treści dla klientów lub jego grupa docelowa nie jest na tym kanale zbyt aktywna. Niezależnie od tego jaki jest problem, dokładnie przejrzyj kanały social media konkurencji i zbadaj co może wpływać na ich sukcesy oraz porażki na bazie tego, jakie treści publikują i jaki odzew otrzymują. Dodatkowo zapoznawanie się z treściami tworzonymi przez konkurencje a tym bardziej z wpisami gości pozwoli ci nie tylko na monitorowanie np. działań promocyjnych konkurencji ale także na uzyskanie informacji bezpośrednio od gości co lubią a czego nie lubią w danym hotelu. Zwróć uwagę na „polubienia/tweety” ale szczególnie na „wpisy i komentarze”.

 

 

Teraz, gdy już lepiej wiesz na jakich kanałach być bardziej aktywnym, czas na poznanie korzyści jakie płyną z poszczególnych platform.

 

Facebook

 

Facebook jest pozycją obowiązkową dla wszystkich hoteli. Serwis ten nadal zyskuje coraz większą popularność i jest integralną częścią efektywnego opowiadania historii twojego hotelu. Budowanie strony na tym kanale wymaga czasu i uwagi aby odpowiednio zadbać o twoje relacje z grupą odbiorców. Jest kilka zalet płynących z aktywności na tym kanale. Przede wszystkim generuje ruch na twoją stronę internetową i pomaga w budowaniu świadomości marki. Facebook jest świetnym sposobem na zachęcenie potencjalnych gości do rezerwacji poprzez publikowanie ciekawych informacji o twoim hotelu. Pomocne w tym są posty o udogodnieniach, z których korzystać mogą goście oraz ofertach specjalnych. Warto też dawać im znać o lokalnych wydarzeniach oraz służyć radą w kwestii atrakcji turystycznych. Wielu podróżnych często używa Facebooka jako źródła informacji i przewodnika podczas planowania wycieczki. Jeśli twoim celem jest zapewnienie klientowi najwyższej jakości usług, Facebook jest świetnym kanałem do tego, by pokazać się jako ekspert w tej dziedzinie.

 

media społecznościowe w marketingu

 

Twitter

 

Jeśli twoim celem jest zwiększenie satysfakcji gościa i usprawnienie komunikacji, zapewne będziesz chciał skupić się na Twitterze. Ten kanał świetnie sprawdza się w roli wirtualnego konsjerża twojego hotelu. Użytkownicy komunikują się za pomocą Twittera aby zadać pytanie bezpośrednio hotelowi, a nawet publicznie złożyć skargę. W przeciwieństwie do Facebooka i innych kanałów społecznościowych, na Twitterze częściej pojawiają się relacje gości i pytania z zakresu obsługi klienta. Jeśli prowadzisz Twittera, upewnij się, że odpowiadasz w jak najkrótszym czasie. Im lepiej reagujesz na zapytania gości, tym bardziej będą zadowoleni i chętniej podejmą interakcję za pośrednictwem tego kanału w przyszłości. Tyczy się to również ciągłego monitorowania konkurencji.

 

media społecznościowe w marketingu

Google +

 

Choć wiele hoteli wciąż nie widzi wartości w Google +, istnieje pewna niezaprzeczalna korzyść z obecności hotelu w wyszukiwarce. Biorąc pod uwagę, że jest to produkt Google, może mieć największy długofalowy wpływ na twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Google + jest jednym z najważniejszych platform jeśli chodzi o pozycjonowanie. Możesz zauważyć, że twoi klienci nie będą zbyt aktywni w tym serwisie, jednak nie powinieneś zupełnie lekceważyć aktywności na Google +. Biorąc to pod uwagę, warto publikować posty na tym kanale z uwzględnieniem słów kluczowych. Tak, jak zrobiłbyś to na Facebooku, prowadź spójną komunikację na tym kanale, aby poprawić swoją pozycję w wyszukiwarkach.

media społecznościowe w marketinguInstagram

 

Instagram prześcignął już Facebooka jeśli chodzi o liczbę użytkowników, aktywność na tym kanale jest bardzo ważna. Badania wykazały, że profile na Instagramie otrzymują średnio około 58% więcej zaangażowania niż na Facebooku. Biorąc to pod uwagę, wykorzystanie Instagrama jest zdecydowanie warte uwagi, szczególnie dla hoteli. Jako, że jest to platforma oparta na zdjęciach, można dać się ponieść kreatywności w kwestii doboru obrazków i pozwolić im mówić samym za siebie. Instagram posiada wiele funkcjonalności pozwalających na dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Warto wykorzystać odpowiednie hashtagi, oznaczenie lokalizacji, a nawet posty sponsorowane. Co więcej, mocno zachęcamy do tego, by udostępniać zdjęcia publikowane przez gości w ich profilach. Udostępnianie zawartości generowanej przez użytkowników jest sprytnym sposobem na promocję twojego hotelu.

 

media społecznościowe w marketingu

 

Pinterest

 

Kolejna sieć społecznościowa, która opiera się na  graficznym jest często używana przez osoby, które lubią podróżować. Kanał ten jest wykorzystywany jest w szczególności podczas planowania podróży. Jeśli twój hotel położony jest w popularnym kierunku turystycznym, posiadanie profilu na Pintereście nie powinno podlegać jakiejkolwiek dyskusji. Ponieważ wielu podróżników już korzysta z tego kanału, profil hotelu zachęcał będzie do skorzystania z twojej oferty. Twórz wizualny profil opowiada o twoim hotelu. Choć Pinterestest nie jest skoncentrowany na interakcji w formie komentarzy, jak to ma miejsce na Facebooku, warto tworzyć wizualny content oparty na inspiracjach podróżniczych. Przekłada się to na generowanie ruchu na twojej stronie internetowej.

 

 

media społecznościowe w marketingu
Teraz, gdy przejrzeliśmy już najważniejsze kanały social media i zaznaczyliśmy główne zalety każdego z nich, możesz dojść do wniosku, że wszystkie mają pozytywny wpływ na twoje ogólne ROI. Choć każdy kanał ma swoje unikalne cele, wszystkie mają jeden wspólny – wyeksponowanie twojej marki, co z kolei przekłada się na zwiększenie liczby rezerwacji. Pamiętaj, że każdy post powinien być dla potencjalnego klienta wartościowy i spójny z twoją ogólną komunikacją. Im lepiej poznasz jakie korzyści ma każdy kanał na twoją ogólną strategię marketingową, tym większą przewagę będziesz miał w promowaniu twojego hotelu w mediach społecznościowych.

 

=============

Dołącz do Nas

Facebooku

Instagram

Google+

Twitter

Otrzymuj Powiadomienia!

NIE SPAMUJEMY!

Tutaj zostaw Swój Komentarz: