Jak używać Facebook’a do śledzenia swojej konkurencji

Jak używać Facebook’a do śledzenia swojej konkurencji

with Brak komentarzy

Hotelarze maja dostęp do szeregu narzędzi monitujących ich poczynania czy poczynania konkurencji jak np. Statystyki (insight) w popularnych OTA’s, Google Analytics czy różnego rodzaju wtyczki na stronach hoteli czy też blogach. Istnieje także ciekawe narzędzie na silniku Facebooka dla “Fan Page”, który posiada co najmniej 100 polubień.

Jak używać Facebook’a do śledzenia swojej konkurencji

 

Oczywiście większość naszej pracy, czy to operacyjnej czy strategii marketingowej, powinna koncertować się na nas samych, ale nie zaszkodzi zerkać jak radzi sobie konkurencja. Przecież konkurencyjność jest zawsze od “czegoś” lub w “stosunku do czegoś/kogoś”. Zatem śledzenie jak radzi sobie “konkurencja” jest ważnym czynnikiem w determinowaniu naszego późniejszego działania. Facebook oferuje nam fantastyczne narzędzie “Najpopularniejsze posty na obserwowanych stronach”. Narzędzie pozwala na monitorowanie innych Stron/Fan Page jeżeli posiadamy co najmniej 100 polubień na naszej Stronie. Jeżeli nie posiadamy co najmniej 100 polubień musimy je najpierw zebrać organiczne lub przez Facebook Ads.

 

 

Narzędzie do monitorowania stron na Facebook można znaleźć w Statystykach.

 

Wystarczy kliknąć na Statystyki, następnie Posty i na górnym pasku “Najpopularniejsze posty na obserwowanych stronach”. Przez obserwowanie posty możemy nauczyć się wiele ciekawych rzeczy. Przykładowo możemy porównać aktywność naszą vs obserwowanych  stron, zaangażowanie czy popularność – wzrosty i spadki. Jest to szczególnie ważne gdy chcemy wiedzieć jakie czynniki pracują na korzyść naszej konkurencji, jaki produkują content, czy wpływa to na zaangażowanie odwiedzających ich stronę czy nie, co wpływa na ilość polubień itd. 

 

zytk twojego hotelu

 

Nie musimy wcześniej “polubić” danej strony aby była widoczna w “najpopularniejsze posty…” i możemy dodać każdą stronę wystarczy wpisać jej nazwę  w pasku wyszukiwania aby szybko dostać sugestie od Facebook’a. Co warto mieć na uwadze? Facebook wysyła powiadomienia do osób zarządzających stronami o tym, że obserwowani ale nie informuje przez kogo.

 

 

Zatem jakie informacje o obserwowanych stronach eksponuje nam to narzędzie:

  • Nazwę strony naszej konkurencji – można na nią nacisnąć i zostać przekierowanie bezpośrednio na stronę obserwowaną
  • Data i godzina opublikowane postu
  • Sam Post
  • Zaangażowanie: ilość polubień, udostępnień, komentarzy

 

 

Powyższe statystyki będą pokazane w tej sekcji. Można je porównać do naszych postów. Jeżeli posty naszej konkurencji uzyskały większe zaangażowanie osób obserwujących będziemy w stanie sprawdzić dlaczego. Czy jest to “gorący” temat, reklamy, czy zdjęcia itd. Dodanie kliku stron do “obserwowanych” zajmuje mniej niż dwie minuty a monitorowanie może odbywać się np. raz w tygodniu.

 

 

Korzystanie z tego narzędzia na pewno sprawi, że dowiemy się więcej o naszej konkurencji i biedzimy bogatsi o informacje pozwalające bezpośrednio przełożyć się na niezaangażowanie naszych potencjalnych gości. Najważniejszym jest jasne określenie kim jest nasza konkurencja i sprawdzenie czy posiada Fan Page na Facebooku. Powinny to być obiekty, które położone są w bezpośredniej lokalizacji, prezentują ten sam standard podobna cenę. Poszukując konkurencji warto zadać sobie pytanie “…gdy hotel XYZ nagle zostanie zamknięty a jego goście będą szukali alternatywnego zakwaterowania, czy wybiorą w pierwszej kolejności nasz hotel?

 


Dołącz do Nas

Facebooku

Instagram

Google+

Twitter

Źródła wykorzystane w artykule:

Jak mogę zobaczyć wyniki innych stron

Facebook For Busienss

 

 

Otrzymuj Powiadomienia!

NIE SPAMUJEMY!

Tutaj zostaw Swój Komentarz: