Gość Wypoczynkowy vs Służbowy

Gość Wypoczynkowy vs Służbowy

with Brak komentarzy

Coraz większa uwagę w hotelowym biznes mix przykuwa się do rozróżnienia pomiędzy dwoma celami podroży naszych gości: wypoczynkowym oraz służbowym. Wystarczy wejść na popularne wyszukiwarki z branży OTA’a takie jak Booking.com czy Expedia, żeby zauważyć opcje wyboru dostępna dla gości w silniku wyszukiwania. Wyszukiwarki te sugerują, że dwie główne grupy podróżnych zwracaj uwagę na inne udogodnienia. Na przykład podróż biznesowa to darmowy parking, Wifi w obiekcie itp., natomiast gdy celem są po prostu wakacje punktuje się opinie gości, lokalizacje i szczególnie cenę, która nie jest tak ważna przy opłacanych przez firmy wyjazdach. Warto mieć świadomość, że są to segmenty dla których przygotować możemy odrębne oferty. O ich wielkości, a zarówno i takiej potrzebie, niech świadczy chociażby, to że największe OTA’s na rynku globalnym zwracają na nie szczególna uwagę.

 

Gość Wypoczynkowy vs. Służbowy

 

Zrozumieć „gościa służbowego”

 

 

specjalne udogodnienia : goście na wyjazdach służbowych nie maja czasu na przygotowanie posiłków oraz liczą na pełna obsługę i dodatkowy relaks. Usługi takie jak śniadanie, usługa pracowania czy tez żelazko w każdym pokoju, ekspres do kawy w każdym pokoju wydają się niezbędne przed podjęciem przez gościa decyzji o przyjeździe. Mini bar w pokoju czy bar w hotelu dla zmęczonego całodniowa konferencja gościa jest również dodatkowa atrakcja i szansą na zwiększenie sprzedaży. Goście ci chcą mieć wszystko przygotowane i gotowe do użycia. Jeżeli twój hotel oferuje spa bądź masaże bądź pewny, że gość biznesowy będzie z nich korzystał.

 

gość służbowy to gość lojalny : jeżeli uda cię się skusić ofertą gościa służbowego oraz sprawić, że jego pobyt będzie udany bądź pewny, że gość taki gość szybko wróci. Głównym czynnikiem jest brak czasu. Tendencja jest prosta. Hotel podobał mi się , dostałem to czego oczekiwałem, nie mam czasu na szukanie innego hotelu skoro ten już się sprawdził. Ponieważ ta tendencja może zostać łatwo przeniesiona na ofertę bardziej wiążąca warto zastanowić się nad kartami lojalnościowymi. Pomoże nam to pominąć OTA’s zwiększając przy tym zarobek a także zawiązać kontakt z gościem, który nie tylko wróci ale prawdopodobnie poleci nasz obiekt/apartament/hotel innym osobą w firmie. Wyróżnieniem mogą być na przykład darmowe udogodnienia czy upgrade’y z tytułu posiadania karty lojalnościowej. Google przeprowadził ostatnio badanie, z którego wynika, że około 65% gości biznesowych należy do programów lojalnościowych. Daje do myślenia, prawda?.

 

potrzeba pozostania on-line: aktualnie ludzie w pracy to ludzie wiecznie podłączeni do swoich laptopów czy smartfonów. Prowadzą ciągłe rozmowy, przesyłają dane do współpracowników czy wysyłają duże pliki z prezentacjami do klientów. Konieczność zaspokojenia tych potrzeb jest niezbędna dla gościa biznesowego i powinna być również dla hotelarzy. Obiekt który nie oferuje sali konferencyjnych, bardzo szybkich łączy czy chociaż pokoi, w których można zasiąść za biurkiem i spokojnie przygotować prezentacje nie popełnia aż tak wielkiego grzechu jak ten bez Internetu w ogóle. Brak WiFi w hotelu na pewno spowoduje brak „gościa służbowego”.

 

lokalizacja : to najważniejszy z punktów choć pozostanie ani końcu listy. Oczywiście hotel przygotowując się na „gościa służbowego” musi przede wszystkim sprawdzić czy taki w ogóle będzie miał ochotę u niego gościć. Zwróćmy uwagę centra konferencyjne, hale targowe, czy ścisłe centrum miasta. Znów czynnikiem jest czas wiec gość zawsze będzie szukał obiektu w pobliżu miejsca spotkań aby zaoszczędzić na czasie i dojazdach. Możnaż spojrzeć z drugiej strony czyli bliskość położenia głównych arterii transportowych jak np. lotnisko czy dworzec i również skoncentrować się na gościu biznesowym.

potrzeby gościa hotelowego
potrzeby gościa hotelowego

Zrozumieć „gości wyjazdów wypoczynkowych”

 

 

zasadnicza różnica w ofercie cenowej: „Gość wypoczynkowy” jest bardziej wrażliwy na cenę. Nawiązując do tego samego badani przeprowadzone przez firmę Google 63% wyjazdów wypoczynkowych podyktowanych jest ceną. Goście ci będą spędzali więcej czasu na porównywaniu ofert w kryteriach wyboru jakie sobie wcześniej określą i przeważnie wybiorą tą najtańszą.

 

wypoczynek musi być udany… , zatem hotel poza gwiazdkami (które świadczą o standardzie) powinien posiadać jakiś punkt referencji. I tutaj kłaniają się ulubione przez nas Opinie Gości i Rekomendacje. Gość sprawdzi wszelkie komentarze ze specjalnym zwróceniem uwagi na negatywy. Ponad 80% gości z tego segmentu przeczyta skrupulatnie opinie i zwróci też szczególną uwagę na profesjonalizm hotelu w razie napotkania negatywnych komentarzy. Bardzo ważne dla hoteli jest jak rozwiązują problemy z gości szczególnie na forum publicznym czyli jak poradzili siebie z niezadowolonym gościem ‘odpisując’ na opinie.

 

pakiety, promocje, specjalne oferty : wiadomo czym lepsza cena i więcej promocji i zniżek tym lepiej. Te powinny być skierowane właśnie do tej grupy. Przykładem mogą być zorganizowane wycieczki ze zniżka, czy zniżki w restauracjach, na stokach narciarskich czy przy wynajem kajaków. Wypoczynek musi być udany więc ilość atrakcji w okolicy i łatwy do nich dostęp to pokusa nie do odrzucenia. Szczególnie gdy konkurencja proponuje podobne oferty nie może pozostać obojętnymi.

 

dodatkowe atrakcje ( w obrębie usługi hotelowej) nie jest też tajemnica poliszynela, że obiekty z basenami, jazdą konną, czy innymi atrakcjami cieszą się większym powodzeniem. Nie każdy z gości oczywiście zarezerwuje je w pakiecie ale sama świadomość, że taka atrakcja jest dostępna powoduje mocniejszy impulsy przy wyborze, cena może być wtedy wyższa niż u konkurencji w tym samym standardzie ale gość wie, że dopłaca za możliwość korzystania z dodatkowych usług. Jeżeli takie posiadamy warto je wypunktować dla osób z tego segmentu.

 

Jak to bywa w każdym biznesie aby odnieść sukces należy dobrze zrozumieć naszego klienta. To samo tyczy się hoteli. Preferencje naszych gości są dla nas wskazówka i szansa na nie tylko zachęcenie do dokonania rezerwacji ale sprzedania dodatkowej usługi, która częsta pozostaje poza zasięgiem np. OTA’s i od której nie płacimy prowizji. Możemy również wykorzystać udany pobyt gościa aby zachęcić go to pozostania lojalnym szczególnie jeżeli jest to powracających gość biznesowy.

 

============

Dołącz do Nas

Facebooku

Instagram

Google+

Twitter

Otrzymuj Powiadomienia!

NIE SPAMUJEMY!

Tutaj zostaw Swój Komentarz: