Content Marketing – Niezależna Strona Rezerwacyjna Twojego Hotelu

Content Marketing – Niezależna Strona Rezerwacyjna Twojego Hotelu

with Brak komentarzy

Jednym z trendów zeszłego roku w turystyce był Content Marketing. Dużo pisało się o potrzebie opowiadania o tym co dzieje się w naszym regionie, dostarczania informacji przez jakościowe treści i, w rezultacie, budowania w gościach nieodpartej chęci przyjazdu. Upłynęło kilka miesięcy ale wydaje się, że nie ma lepszej strategii hotelowej które konwertuje z odwiedzającego stronę na gościa niż właśnie kontent marketing.

 

Kluczem do tworzenie wartościowych treści jest stworzenie pewnego rodzaju opowieści, która będzie spójna z obrazem naszego hotelu jaki budujemy w świadomości naszych gości. Obraz ten musi dostarczać pozytywne bodźce poprzez rzetelność informacji, szczerość i dokładność.

 

Content Marketing

– Niezależna Strona Rezerwacyjna Twojego Hotelu

 

Poniżej znajduje się kilka wskazówek czym kierować się przy tworzeniu treści.

 

Dynamika Strony

 

Jeżeli życzysz sobie aby twoje treści miały siły wpływ na świadomość odwiedzających twoją stronę jak i na samą sprzedaż muszą być one dynamiczne.

Z dynamiczną stroną możesz aktualizować jej zawartość poprzez publikowanie ciekawych i wartościowych informacji. Wykorzystanie do tego Instagram, Facbook, Twittera i Bloga – a najlepiej kombinacja wszystkich – to najlepszy sposób być nie dać o sobie zapomnieć. Strategia marketingowe musi być żywa i „kolorowa” inaczej z perspektywy odwiedzającego stronę hotel będzie wydawał się nudny. Upewnij się że wpływasz na świadomość gości na każdym etapie jego „podroży”. Przed dokonaniem rezerwacji, w trakcie i po dokonaniu rezerwacji podczas pobytu oraz po pobycie. Najlepiej jest mieszać teksty z obrazami, grafiką i video aby dać wrażenie dynamiki i stale wzbudzać ciekawość.

 

Spersonalizuj Stronę

 

Zanim zabierzesz się za rozpisanie strategii zastanów się kim jest twój gość – bądź kim jest twój wymarzony gość. Zacznij tworzyć treści pod „tego” gościa aby go zachęcić i wprowadź je do wszystkich kanałów marketingowych z uwzględnieniem Social Media. Pamiętaj, że przekazywana na wszystkich kanałach wiadomość musi być spójna i tworzyć twój wymarzony obraz hotelu, który koreluje z twoim wymarzonym gościem.

 

Pokarz się od strony eksperta. Czy piszesz i pokazujesz swój obiekt czy jego okolice kieruj się perspektywa gościa i jego potrzebami. Dowiedz się z opinii twojego hotelu i konkurencji jak i przez gogle trends i keywords jakie są rozszerzone słowa kluczowe i „wmontuj” je w tworzone przez siebie teksty.

Informuje zatem o wydarzeniach lokalnych atrakcjach itp. A jeżeli twoje grupa docelowa są np. kajakarze nich twoja stronę rzeczowo i profesjonalnie opisze jak co i gdzie można zrobić w okolicy. Dorzuć zdjęcia, stwórz przewodniki i ułatwi gościa nastawionym na kajakarstwo podjęci decyzji o dokonaniu rezerwacji właśnie u Ciebie.

media-spolecznosciowe-w-hotelu

 

Łatwe do przesłania dalej..

 

Upewnij się ze treści są łatwe do przesyłania dalej. Jeżeli twoje grupa docelowa to w większości użytkownicy Facebooka z telefonów komórkowych nie możesz zapomnieć o dodaniu przycisku „share” jak i dostosowanie treści do smarfonów i tabletów. Social Media pozwalają ci nawiązać kontakt z potencjalnym gościem, zbudowanie relacji przed w trakcie i po pobycie. Relacji która może procentować kolejnymi rezerwacjami i co najważniejsze dodatkowymi rezerwacjami od użytkowników powiązanych z twoim gościem na social media.

 

Efektywny Content Marketing to dynamiczny, spersonalizowany łatwy do dzielenia się materiał. Jeżeli twoim celem jest więcej rezerwacji bezpośrednich i tym samym zwiększenie zysku poprzez odcięcie prowizji od Online Travel Agencies – czyli popularnych systemów rezerwacji – skoncentruj się na Content Marketingu. Nie pozwól aby rezerwacja była kolejnym nie spersonalizowanym doświadczeniem gościa. Pozwól natomiast na budowanie relacji z gościem od odwiedzenia strony, poprzez pobyt aż do wyjazdu i po wyjeździe. Odróżnij się tym od konkurencji i dużych dobrze usytuowanych hoteli. Gościa nie jest łatwo pozyskać ale dobrze ugruntowana relacja procentuje przez lata.

 

Rozwinięcie artykułu w następnym poście. Odpowiemy na pytania:

 

  • czym kierować się przy wyborze strony internetowej twojego hotelu
  • strona niezależna vs strona stworzona przez OTA’s lub innych usługodawców związanych z branżą turystyczną
  • strategia marketingowa twojej strony – jak postępować by strona konwertowała i ominąć portale rezerwacyjne

========

Dołącz do Nas

Facebooku

Instagram

Google+

Twitter

photo credit: http://www.moorizzla.com/instagram-snapchat-how-to/

Otrzymuj Powiadomienia!

NIE SPAMUJEMY!

Tutaj zostaw Swój Komentarz: